Posted on

Remy Sapuletej; ‘Nanlite biedt eindeloze mogelijkheden’

Kersvers Nanlite ambassadeur Remy Sapuletej, actief onder de naam Remy Online, begon zijn carrière als grafisch- en webdesigner. ‘In die hoedanigheid werkte ik veel met stockfoto’s. Die voldeden echter zelden tot nooit aan mijn verwachtingen. Daarom besloot ik ze zelf te gaan schieten.’

Zo ontwikkelde Remy zich tot de, zoals hij het zelf noemt, “hybride fotograaf” die hij vandaag de dag is. Hij is inmiddels dik 17 jaar actief als fotograaf. In die jaren bouwde hij een divers netwerk en klantenbestand op van internationale dj’s, organisaties en merken. Zowel nationaal als internationaal.  

Zo veel kwaliteit voor een betaalbare prijs

Remy Sapuletej over Nanlite

Remy werkt voor (en met) merken als Peugeot, Sony Nederland, Sigma Benelux, Edox Watches, Glory Kickboxing, Waterdream, Heineken, Topgear Nederland, Endemol Shine, Armada Music, David Lewis, Tommy Hilfiger, TW Steel Watches, Carhartt WIP, Redbull Nederland, Corendon, Tophat Classics, verschillende restaurants, hotels en resorts, influencers en beroemdheden. Remy: ‘Fotografie is mijn passie en ik kan moeilijk nee zeggen tegen klussen. Mijn passie, inzet en doelgerichtheid heeft me al op allerlei locaties gebracht waar andere fotografen niet kunnen of mogen komen.’

Fijn, makkelijk en efficiënt

‘Ik schiet voornamelijk op locatie’, vervolgt Remy. ‘Denk aan trouw-, event- en product- en locatie fotografie. Tot voor kort met bijna alleen natuurlijk licht. Ik was nooit zo van het flitsen vanwege het gedoe. Daarom koos ik eigenlijk altijd voor natuurlijk licht. Totdat ik kennis maakte met de continulampen van Nanlite. Net als bij natuurlijk licht, zie je ook bij gebruik van continulicht direct wat er gebeurt met de schaduw, what you see is what you get. Dat werkt fijn, makkelijk en efficiënt. En natuurlijk, om een snelle beweging te bevriezen, zul je moeten flitsen, maar voor de meeste shoots is continulicht meer dan voldoende.’

Wie kiest voor continulicht, komt automatisch uit bij Nanlite

‘Wat mij bovendien zo aanspreekt aan het werken met natuurlijk of continulicht, is dat het model zo veel meer kleur in zijn of haar ogen krijgt. Wanneer je met flitslicht werkt, is het toch vaak donker in de studio met als gevolg grote pupillen. De korte flits is niet voldoende om die kleiner te maken. Bij gebruik van natuurlijk of continulicht gebeurt het tegenovergestelde omdat het al licht is. Daardoor blijven de pupillen klein, en is er meer iris, én dus meer kleur te zien!’  

‘Wie kiest voor continulicht, komt automatisch uit bij Nanlite’, zegt Remy. ‘Het aanbod van Nanlite is groot en divers en de mogelijkheden met de diverse lampen zijn eindeloos. Voor zowel foto- als videografie. Verder spreekt de bediening van de lampen voor zich. Echt iedereen kan er mee uit de voeten. En kijk je naar prijs-kwaliteit dan vraag ik me vaak af hoe het mogelijk is. Zo veel kwaliteit voor een betaalbare prijs.’

Meer over Remy vind je hier.