Posted on

Daniel Scotch neemt de Nanlite Forza 60B onder de loep

Recent lanceerde Nanlite de Forza 200 en de Forza 60B. Laatstgenoemde is de bi-color variant van de al bestaande Nanlite Forza 60. Met deze lamp komt Nanlite tegemoet aan de toenemende vraag vanuit de markt naar bi-color. Cinematograaf Daniel Scotch nam hem onder de loep.

Met de Forza serie bracht Nanlite vorig jaar haar eerste professionele serie continu ledverlichting op de markt. Deze unieke serie bevatte toen drie extreem compacte maar zeer krachtige continu ledlampen, de Forza 60, de Forza 300 en de Forza 500. Met de komst van deze serie werd de droom van foto- en videografen werkelijkheid; super krachtige continu ledlampen in extreem compacte behuizingen. Met de Forza 200 en de Forza 60B voegde Nanlite twee nieuwe leden toe aan deze unieke reeks.

Daniel Scotch, actief onder de naam Daniel Scotch Entertainment, is gespecialiseerd in cinematografie. Hij werkt graag met kleine, mobiele maar vooral krachtige producten. Niet voor niets is hij weg van de Nanlite Forza 300 en de Nanlite Forza 60. Is hij ook zo enthousiast over de bi-color variant van het kleinste jongetje uit de Forza reeks?   

Check zijn review

Over de Nanlite Forza 60B

Daar waar de Forza 60 een kleurbereik heeft van 5600K, heeft de Bi-color een bereik van 2700K tot 6500K. Met dank aan zijn met precisie ontworpen reflector, heeft hij bovendien een indrukwekkende lux output van 13830 op 1 meter. Daarnaast heeft de Forza 60B een CRI waarde van gemiddeld 96 en een TLCI waarde van gemiddeld 98.  

Over Daniel Scotch Entertainment

Daniel Scotch Entertainment is inmiddels uitgegroeid tot een team van zeven man. Samen maken ze diverse videoproducties, voornamelijk musicvideo’s en commercials. Op de set heeft Daniel de rol als Director en D.O.P. ‘Ik doe ik de montages en colorgrading voor onze eigen producties.’ Daarnaast wordt Daniel ook door andere film productiemaatschappijen ingezet als D.O.P. ‘Onze producties onderscheiden zich doordat we elke keer een filmische benadering toepassen en ons niet laten begrensen door beperkte middelen’, zegt Daniel. ‘We zijn altijd op zoek naar manieren om een hoge production value neer te zetten. Denk aan cinematic lighting en VFX. We hebben een vrij jonge crew, bestaande uit zzp’ers. Ieder van ons blinkt uit op zijn eigen terrein. Los daarvan krijgen we vaak te horen dat de vibe op onze set zeer comfortabel en huiselijk aanvoelt. Dat vind ik een groot compliment. Dat is bovendien niet geheel onbelangrijk voor zowel artiesten als de crew om te komen tot topprestaties.’ Belangrijke opdrachtgevers van Daniel Scotch Entertainment zijn onder andere Talpa en RTL (TV) en de musiclabels Armada (Armin van Buren), 8 ball (Talpa network), Spinnin’n Records, Artsounds en Speq (Ali B). Daniel Scotch is Video ambassadeur van TSE Imaging.

Lees ook: Tom Museeuw; “De Nanlite Forza 60B maakt het leven een stuk eenvoudiger”